Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
September 08, 2010, 02:50:27
Nyheter:

Sider: [1]   Til bunnen
Skriv ut
Skrevet av Emne: Touch Twin Marker - HJELP  (Lest 159 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Gry-Heidi
Administrator
Hero Member

Vis profil WWW E-post
« på: April 30, 2009, 06:23:01 »

Hjelp, jeg har gått til innkjøp av 40 Touch Twin Marker tusjer (til den nette sum av kr 1000), som jeg sliter med å bruke  Sad
Disse skal visstnok være i slekt med Copics tusjene, og skal være veeeeeeldig enkle å bruke da fargene liksom skal flyte inni hverandre. Jammen sa jeg flyte  Cheesy
Noen av dere som har brukt disse, og kan være så snille å fortelle hvordan jeg fikser dette ??
Jeg kjøpte også papir spesialtilpasset til disse, og de arkene er jo så supertynne, virker faktisk tynnere enn vanlig kopipapir!
Loggført

Klem, Gry-Heidi girl_smile

Bloggen min: Kortkroken

GroT
Art Pieces
Sr. Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: April 30, 2009, 07:33:33 »

Jeg har jo gått til innkjøp av Promarkers fordi det så så enkelt ut når de ble demonstrert på messa, flotte overganger og greier... jammen sa jeg enkelt. Har prøvd med forskjellig papir - akvarellpapir, spesialpapir og galeriepapir fra Europris. Har funnet ut at spesialpapiret er det verste, der er det ikke lett å  få jevne overganger. Papiret fra Europris er det jeg øvde på i påska, men nå har jeg kommet fram til at akvarellpapir fungerer best.
Det som er kjedelig er at man ikke kan begynne fargeleggingen før etter at blekket (bruker distress) har tørket  Aggressive

Jeg ønsker bare lykke til - for det er jo fint om man får det til når man "investert" så mye  Wink
Loggført

Nyt Dagen, Du Får Den Aldri Igjen

Klem, Gro
Gry-Heidi
Administrator
Hero Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #2 på: April 30, 2009, 08:01:14 »

Jeg har jo gått til innkjøp av Promarkers fordi det så så enkelt ut når de ble demonstrert på messa, flotte overganger og greier... jammen sa jeg enkelt. Har prøvd med forskjellig papir - akvarellpapir, spesialpapir og galeriepapir fra Europris. Har funnet ut at spesialpapiret er det verste, der er det ikke lett å  få jevne overganger. Papiret fra Europris er det jeg øvde på i påska, men nå har jeg kommet fram til at akvarellpapir fungerer best.
Det som er kjedelig er at man ikke kan begynne fargeleggingen før etter at blekket (bruker distress) har tørket  Aggressive

Jeg ønsker bare lykke til - for det er jo fint om man får det til når man "investert" så mye  Wink
Takk for det  Smiley Jeg fikk beskjed om at akvarellpapir ødela spissen på tusjene.... , men med det tynne, såkalte spesialarket, så går tusjen igjennom til neste ark. Da du sier at du må vente til blekket har tørket, så mener du på trykket du har lagd, ikke sant ?
Jeg gledet meg sååå fælt til å få disse, og så ble det liksom litt nedtur da  Sad  Jeg får vel bare øve og prøve meg frem  Smiley
Du har jo blitt en racer på fargeleggingen med promarkersene, den er jo helt nydelig !!!
Loggført

GroT
Art Pieces
Sr. Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #3 på: April 30, 2009, 09:08:47 »

Ja, det er visst noe sånt som at siden tusjene er alkoholbaserte må man bruke vannbasert til selve stempeltrykket.

Fikk også høre at akvarellpapiret ødela spissene, men jeg trenger jo nesten ikke være nær papiret, bare stryke forsiktig over - så den eventuelle slitasjen får jeg bare ta. Jeg må gnikke MYE mer på spesialpapiret. Det blir brukt til noe annet  :Smiley

Vet forresten ikke hvor mange stempeltrykk som har blitt brukt til øving . . . det er noen  Wink

Så får du ha en hyggelig jentetur - det er koselig.
« Siste redigering: April 30, 2009, 09:15:24 av GroT » Loggført

Klem, Gro
Gry-Heidi
Administrator
Hero Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #4 på: April 30, 2009, 09:20:54 »

Ja, det er visst noe sånt som at siden tusjene er alkoholbaserte må man bruke vannbasert til selve stempeltrykket.

Fikk også høre at akvarellpapiret ødela spissene, men jeg trenger jo nesten ikke være nær papiret, bare stryke forsiktig over - så den eventuelle slitasjen får jeg bare ta. Jeg må gnikke MYE mer på spesialpapiret. Det blir brukt til noe annet  :Smiley

Vet forresten ikke hvor mange stempeltrykk som har blitt brukt til øving . . . det er noen  Wink

Så får du ha en hyggelig jentetur - det er koselig.

Takk skal du ha Smiley Tror jeg skal prøve meg frem både på akvarellpapir og spesialpapiret (det er vanskelig å lime det pent på kortet også i.o.m. at det er så innmari tynt).
Loggført

Ditte
Moderator
Hero Member

benedicte_mortensen@hotmail.com
Vis profil WWW
« Svar #5 på: April 30, 2009, 09:32:51 »

Du kan jo prøve litt tykkere kopipapir, Nillepapir og evt papir fra Clas Ohlsson som egentlig er albumsider... De er jo litt anderledes i strukturen og litt tykkere enn de du har prøvd så langt:)

Tvi tvi!
Loggført

Benedicte
Gry-Heidi
Administrator
Hero Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #6 på: April 30, 2009, 10:02:27 »

Du kan jo prøve litt tykkere kopipapir, Nillepapir og evt papir fra Clas Ohlsson som egentlig er albumsider... De er jo litt anderledes i strukturen og litt tykkere enn de du har prøvd så langt:)

Tvi tvi!
Takk for tipset! Hvis jeg ikke får til å bruke disse tusjene, så kan jeg sikkert starte utsalg av papir *ler*  Regner med at det blir en del prøver på forskjellige papirtyper  Cheesy
Loggført

GroT
Art Pieces
Sr. Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #7 på: April 30, 2009, 11:20:26 »

Var akkurat innom bloggen til Marianne - DT ho Sukkersøtt - hun har (idag faktisk) et innlegg om Copics - Touch Markers.
Loggført

Klem, Gro
Gry-Heidi
Administrator
Hero Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #8 på: April 30, 2009, 11:47:00 »

Var akkurat innom bloggen til Marianne - DT ho Sukkersøtt - hun har (idag faktisk) et innlegg om Copics - Touch Markers.
Da løper jeg inn der  Smiley Takk !
Loggført

Sider: [1]   Til toppen
Skriv ut

Gå til: