Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
September 04, 2010, 01:36:35
Nyheter:

Sider: 1 ... 5 6 [7]   Til bunnen
Skriv ut
Skrevet av Emne: Promarkers.  (Lest 1687 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Gro
Sisters in charge
Administrator
Hero Member

gro.hadland@lyse.net
Vis profil WWW E-post
« Svar #90 på: Juli 03, 2009, 06:42:19 »

43... preved
Loggført

Maddemor
Art Pieces
Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #91 på: September 30, 2009, 09:43:18 »

36... men jeg venter på 16 av de nye fargene som er på vei fra england nå Smiley
Loggført
Gro
Sisters in charge
Administrator
Hero Member

gro.hadland@lyse.net
Vis profil WWW E-post
« Svar #92 på: Mars 25, 2010, 11:42:53 »

Når dere farger, hvordan vet dere hvilke farger som passser sammen?  Altså når dere skal bruke f.eks 3 blå tusjer på et motiv for å få lyst-mørkt. Forklarer jeg dårlig nå tro eller skjønner dere?  Cheesy
Er det erfaring eller bruker dere fargekartet til å finne ut av det? Jeg synes det der er vanskelig....
Loggført

Ditte
Moderator
Hero Member

benedicte_mortensen@hotmail.com
Vis profil WWW
« Svar #93 på: Mars 26, 2010, 12:45:44 »

Ja, hva gjør jeg... Litt erfaring og litt workshop-bloggen til Passion for Promarkers, og så har jeg ALLTID er ark ved siden av som jeg kan prøve litt på for jeg er alltid i tvil om fargene Undecided Og så er det teste, teste og teste...., før jeg fargelegger Smiley Det som er fint med workshop-bloggen er at de legger ut masse tips og triks sånn at man slipper å finne opp både hjulet og kruttet på nytt Wink
Loggført

Benedicte
Unni
Member
*

Vis profil WWW
« Svar #94 på: Mars 26, 2010, 06:09:28 »

Jeg bruker fargekartet, synest det fungerer greit, men jeg er ganske ny på farging med Promarkers Smiley
Loggført
Gro
Sisters in charge
Administrator
Hero Member

gro.hadland@lyse.net
Vis profil WWW E-post
« Svar #95 på: Mars 26, 2010, 06:29:20 »

Ja, jeg har gjort det litt som deg Ditte, men det tar jo sånn tid å teste, teste, teste...for meg ihvertfall, så jeg tenkte at hvis jeg stolte på fargekartet var det muligens en "snarvei"? Bruker også PfP men har jo ikke alle de fargene da..  Embarrassed
Loggført

Gry-Heidi
Administrator
Hero Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #96 på: Mars 27, 2010, 05:36:55 »

Gro T. hadde gjort noe veldig smart som jeg også har adoptert. På PfP ligger det et fargekart med en "ekstra rute" under hver farge. Hvis du printer ut dette på samme type ark som du bruker når du fargelegger så kan du tusje i ruten og du får frem fargen akkurat slik den blir  Smiley På noen farger så synes jeg fargeforskjellen er ganske stor i forhold til den som er avbildet på kartet.
Loggført

Klem, Gry-Heidi girl_smile

Bloggen min: Kortkroken

GroT
Art Pieces
Sr. Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #97 på: Mars 28, 2010, 09:25:52 »

Elsker det fargekartet. Sitter med det fremme hver gang jeg skal fargelegge. Kan ikke klare meg uten  Wink
Loggført

Nyt Dagen, Du Får Den Aldri Igjen

Klem, Gro
Gro
Sisters in charge
Administrator
Hero Member

gro.hadland@lyse.net
Vis profil WWW E-post
« Svar #98 på: Mars 29, 2010, 12:51:25 »

Ja, jeg blir nok nødt til å gjøre sånn. Har fargekart på distressene, det er vel noe sånt dere snakker om tenker jeg.
Loggført

GroT
Art Pieces
Sr. Member

Vis profil WWW E-post
« Svar #99 på: Mars 29, 2010, 12:10:29 »

Det er det, vet du. Eneste forskjell er at du farger inn fargene selv. Det eneste som er litt "negativt" med det, er at du ser veldig godt hvilke farger du IKKE har, og selvfølgelig gjerne "må" ha  Wink.
Det som også kan være lurt, er at når du finner en kombinasjon som funker bra, skriv den ned på baksiden av fargekartet, så slipper du å oppfinne kruttet hver gang... Jeg klarer iallefall ikke å huske fra gang til gang  :Smiley

Kos dere (du og Lise (?)) i hobbykroken i påsken  beach
Loggført

Nyt Dagen, Du Får Den Aldri Igjen

Klem, Gro
Sider: 1 ... 5 6 [7]   Til toppen
Skriv ut

Gå til: